strokesurvivor.blogg.se

Hej! Jag heter Anneli och jag är född 1971. 2003 drabbades jag av en massiv stroke. I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mina erfarenheter efter att ha drabbats av en stroke mitt i livet. Jag delar med mig av de verktyg som jag använde mig av för att åstadkomma det som enligt läkarkåren är ett mirakel. Jag delar med mig av träningstips, både mentala och fysiska. Jag kommer också att skriva om de svårigheter som man ofta möter när man lever med en trasig hjärna. Jag kommer framförallt att ta upp s.k dolda funktionshinder. Min förhoppning är att inspirera människor och öka förståelsen för oss som har drabbats av stroke mitt i livet. Om jag genom att dela med mig av min historia kan hjälpa någon annan så blir min stroke plötsligt meningsfull. Scrolla ned till mitt första inlägg för att ta del av min historia/bakgrund. Hjälp mig att sprida information om denna folksjukdom som drabbar någon var 20 minut. Stroke är en av de främsta orsakerna till funktionsnedsättning och död i Sverige idag och 20% av de som drabbas är i arbetsför ålder. Vill du stödja mig och min mission så gå gärna med i STROKE riksförbundet. Där arbetar jag aktivt för visionen: " Ett värdigt liv efter stroke". Tillsammans är vi starka!

Vi väljer att fira

Publicerad 2019-12-15 10:01:00 i Allmänt,

Idag är det Jacobs 16 års dag. Det ska vi självklart fira. Det är en dag som väcker starka känslor.
 
Jacob skulle ha firat födelsedag i mars, men pga av min stroke så föddes han alldeles för tidigt. I vecka 28. Alltså firar han fldelsedag idag, den 15 December. Han förlöstes med akut kejsarsnitt. 
Vare sig jag eller Jacob skulle överleva. Men vi FET dissade döden! Som Jacob sa när han var liten: "Mamma, de sa att vi skulle  dö men vi ville inte det så då gjorde vi inte det."
 
Många gånger har jag reflekterat över hur otroligt tacksam jag är att Jacob är en sådan fighter. Han var så otroligt liten. Han kunde inte ens äta själv utan fick sondmatas.
 
 
Men vi överlevde båda två och det tänker vi fira. Idag firar vi med våra nära och kära. 
 
Vi väljer aktivt tacksamhet och glädje!
 
 
Hurra för Jacob! Hurra för att vi överlevde! Hurra för livet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela